De vraag
Ik wil seks met een ander
Mijn vriend en ik zijn al een tijd samen, hij is mijn eerste en enige bedpartner. Door depressies en een angststoornis heb ik moeite gehad met intimiteit en daarna werd de drempel hoog om in mijn twintiger jaren voor het eerst seks te hebben.
Ik heb al weleens geuit naar mijn vriend dat ik, nu ik ouder ben en beter in mijn vel zit, seks zou willen met een ander. Puur voor mijn seksuele ontwikkeling, want ik merk dat ik hier alsnog behoefte aan heb. Dit staat los van mijn relatie.
In eerste instantie snapt mijn vriend dat, maar we verhuizen binnenkort en praten over kinderen. Ik weet niet goed hoe ik op korte termijn mijn zoektocht moet of wil beginnen – en dat het duidelijk is dat het hierbij alleen om seks gaat. Ik wil mijn vriend niet in verlegenheid brengen door herkend te worden op een app. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, met respect voor mijn vriend?

Het advies
Ga op onderzoek uit
Wat mooi dat je dit verlangen hebt ingebracht in je relatie en dat het goed ontvangen werd. De tip die ik voor je heb is om op zoek te gaan naar een goed aangeschreven mannelijke sekswerker, een gigolo, die je aardig lijkt.
Het voordeel hiervan is dat de randvoorwaarden heel duidelijk zijn. Je weet beide dat het alleen om seks gaat, dat er nadien geen contact meer is en je bent in handen van iemand met veel ervaring, die in staat is om je op gemak te stellen en goed af te stemmen op jou en je behoeftes.
Bij sommige gigolo’s kun je ook eerst een massage boeken, als je de stap naar seks nog te groot vindt. Informeer je goed over zijn aanpak, zorg dat veiligheid en discretie zijn gewaarborgd en wees niet bang om er een bedrag aan uit te geven. Er zijn verschillende escortbureaus die professionele gigolo’s bieden, ga maar eens op onderzoek uit.
Caren Speldekamp
Coach en begeleider
Wil je meer in contact komen met wie je werkelijk bent? Zodat je meer plezier hebt, je krachtig voelt en een betere relatie krijgt – met anderen én jezelf? Caren kan je onder andere helpen bij: angst, assertiviteit, burn-out/bore-out, grenzen stellen, leiderschap, loopbaan.
Wil je direct aan de slag?