De vraag
Ik mis gelijkgestemdheid binnen mijn huwelijk
Mijn man en ik hebben altijd een stabiel en goed huwelijk gehad, en we hebben samen kinderen. Ik heb echter een andere man leren kennen, die dezelfde ideeën heeft over klimaatverandering en het zelf bijdragen hieraan. We zetten ons ongeveer op dezelfde manier hiervoor in, en in gesprekken hierover zitten we op één lijn.
Mijn man heeft hier niets mee. Hij blijft vlees eten en vliegen. Ik twijfel daardoor, want het lijkt mij heerlijk om op dit vlak dezelfde ideeën én support te hebben. Ik mis dat en mis die ander. Wat kan ik hieraan doen?

Het advies
Neem een besluit zonder verwachtingen
Als we iets missen in een relatie, komen we vaak iemand tegen die dat nu juist wel heeft. Echter vergeten we vaak dat alle dingen die je wel hebt, wellicht met de nieuwe liefde niet aanwezig zijn.
Wanneer je bij je man weg zou gaan voor een nieuwe liefde leg je bij hem de verantwoordelijk neer van je scheiding. Beter is om te besluiten wel of niet te willen blijven ongeacht een nieuwe verliefdheid zodat je de ander geen verwachtingen oplegt voor het verbreken van je relatie.
Natasha Maas
Coach
Ben je nieuwsgierig wat een coach jou kan bieden? En ben je er klaar voor om blokkades op te ruimen en patronen te doorbreken? Natasha kan je onder andere helpen bij: dertigersdilemma’s bindingsangst, verlatingsangst, zelfvertrouwen.
Wil je direct aan de slag?
• Bezoek het profiel van Natasha.
• Eerst kijken welke coach bij je past? Gebruik de Matchingtool.
• Ben jij een coach en wil je je aansluiten bij Coachfinder? Meld je hier aan.