De vraag
Hij is niet monogaam en daar heb ik moeite mee
Er is een man op wie ik gek ben, maar hij is helaas niet monogaam. Ik waardeer het dat hij daar open over is en hij mijn onzekerheden probeert weg te nemen, maar toch vind ik het lastig te accepteren dat de liefde of lust voor een ander niets afdoet aan zijn gevoelens voor mij. Is iemand echt in staat om met net zoveel liefde, betrokkenheid en loyaliteit voor mij te gaan, als ik voor hem? Als hij ook tijd, aandacht en intimiteit aan anderen wil geven? En is het de moeite waard zelf aan mijn jaloezie, onzekerheid, angst en schaamte te werken, of doe ik er juist goed aan deze man te vergeten en op zoek te gaan naar een man die wel alleen voor mij wil gaan? Want alle tegenstrijdige en heftige gevoelens die hij de laatste tijd bij me losmaakt, zijn niet goed meer voor mij.

Het advies
Wat is voor jou belangrijk in een relatie?
Als het niet goed voor je is, dan heb je daar misschien het antwoord op je vragen al te pakken. Wat wil jij? Als iedereen zegt dat het prima kan, van twee mensen tegelijk houden, neemt dat jouw vervelende gevoel niet weg.
Je mag zelf bepalen wat je belangrijk vindt in een relatie. Als ik je bericht lees, komt de vraag bij mij op waarom je vindt dat jij aan jezelf zou moeten werken op het moment dat hij iets doet waar jij in een relatie niet op zit te wachten.
Marilyn Fikenscher
Coach
Ben je nieuwsgierig wat een coach jou kan brengen? En ben je bereid je vragen, gedachten en gevoelens tegen het licht te houden? Marilyn kan je onder andere helpen bij: angst, assertiviteit, burn-out/bore-out, faalangst, werk-privé balans, zelfvertrouwen.
Wil je direct aan de slag?