1. De gewoonte om voor externe onderbrekingen beschikbaar te zijn: dezelfde reden waarom mensen altijd beschikbaar willen zijn voor vragen: aardig gevonden willen worden.
Pak aan wat je dwarszit
Minder stress, ander werk, meer zingeving of iets anders waarbij je wel een duwtje in de rug kunt gebruiken? Een coach helpt je om sneller je doelen te bereiken.
Vind je ideale coach2. Te lange gesprekken: niet in staat zijn gesprek kort te houden.
3. Geen eigen doelen hebben voor die dag of week: als je je geen voornemen gemaakt hebt om ongestoord te kunnen werken, kan ook letterlijk alles je van je werk afhouden, dus ook langdurige telefoontjes.
4. Ongestructureerde gesprekken: niet nagedacht hebben over wat je wilt weten: het gesprek waaiert alle kanten uit.
5. Wens om je in (te) veel zaken te betrekken: niet goed in staat zijn om jezelf te beperken tot je eigen verantwoordelijkheden.
6. Tijd niet realistisch ingeschat: je niet goed gerealiseerd hebben of de vraag die je stelt ingewikkeld is of niet.
7. Gebrek aan prioriteiten: onvoldoende communicatie met de achtervang: alle gesprekken worden doorgeschakeld.